Iedzīvotāju un uzņēmēju saziņai ar iestādēm un iestāžu saziņai ar iedzīvotājiem un uzņēmējiem, īpaši gadījumos, kas skar personu datus, komercnoslēpumu saturošu informāciju un citu aizsargājamu informāciju, aicinām izmantot Oficiālo elektronisko adresi (e-adresi).
Publicēts: 02.05.2024.
Drošai, efektīvai un kvalitatīvai saziņai un elektronisko dokumentu apritei ar pašvaldību, aicinām izmantot e-adresi.
Kā izveidot e-adresi?
- Noskaidrojiet, kas ir e-adrese!
- E-adresi var izveidot pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv. E-adreses izveidošana un lietošana ir bez maksas.
- Lai izveidotu un izmantotu e-adresi, būs nepieciešams apliecināt identitāti ar kādu no eParaksta rīkiem – eID karti, eParaksts karti vai eParaksts mobile.
- Kad e-adrese izveidota, izmantojiet to drošai saziņai ar pašvaldību, ja nepieciešams, lejuplādējiet nepieciešamo iesnieguma veidlapu, aizpildiet, saglabājiet savā datorā, parakstiet un, pievienojot to pielikumā, nosūtiet sagatavoto dokumentu no savas e-adreses uz Smiltenes novada pašvaldības e-adresi.
- Svarīgi atcerēties, ka arī e-adresē pievienotie dokumenti ir jāparaksta ar elektronisko parakstu, tādejādi piešķirot dokumentam juridisko spēku.
Videopamācība un informatīvie materiāli
- "Kā izveidot e-adresi?"
- Vairāk informācijas par e-adresi www.latvija.gov.lv.
- Lai izlemtu, kuru e-identitātes apliecināšanas vai dokumenta parakstīšanas rīku izvēlēties, aicinām iepazīties ar pielikumā esošo dokumentu:
- Uzziniet vairāk par dokumentu elektroniskas parakstīšanas iespējām videopamācībās:
- Informācija par e-dokumentu formātiem:
- Kā pieteikties eParaksts mobile:
- Plašāka informācija par kvalificētiem e-paraksta rīkiem un elektronisku dokumentu atvēršanu un pārbaudi – www.eparaksts.lv.
- Par elektronisku dokumentu atvēršanu un pārbaudi, izmantojot citu valstu elektroniskā paraksta rīkus.