Par pārvalžu darbību
- Pagasta un apvienību pārvaldes ir Smiltenes novada pašvaldības domes izveidotas pašvaldības iestādes, kas Smiltenes novada teritoriālajā iedalījumā – pagastā – nodrošina pašvaldības pakalpojumu pieejamību un citu no pašvaldības funkcijām izrietošu pārvaldes uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi.
- Pārvaldes mērķis ir nodrošināt pagasta iedzīvotājiem un juridiskajām personām ērtus, pieejamus un kvalitatīvus pašvaldības pakalpojumus, pārstāvēt to kopējās intereses novadā un valstī.
- Pārvaldēm ir šādas galvenās funkcijas:
- organizēt un nodrošināt Pašvaldību likumā un citos normatīvajos aktos noteikto pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību un pašvaldības funkciju īstenošanu un pārvaldes uzdevumu izpildi;
- veikt pārvaldes pārziņā esošo finanšu un nodotās mantas pārvaldīšanu;
- veikt pašvaldībai piederošā un piekrītošā nekustamā īpašuma apsaimniekošanu, pārvaldīšanu un uzskaiti;
- sniegt atbalstu pašvaldības īpašuma objektu atsavināšanas procesa organizēšanā;
- nodrošināt Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbību;
- sniegt atbalstu dabas resursu jautājumu risināšanā (pagasta teritoriju robežās);
- veikt pagasta teritorijā ietilpstošo projektu ideju (vides infrastruktūras objekti, teritorijas labiekārtošana, aktīvās atpūtas objekti u.c.) izstrādi un virzīšanu realizācijai/apstiprināšanai pašvaldības domē;
- sadarboties ar citām pašvaldības iestādēm un struktūrvienībām savu funkciju izpildes nodrošināšanai;
- pieņemt pašvaldības noteiktos maksājumus, tajā skaitā par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem;
- koordinēt vietējo iedzīvotāju (sabiedrības) iesaistīšanos vietējās pārvaldes procesos;
- sniegt organizatorisku atbalstu iedzīvotājiem sadarbībā ar pašvaldības Dzimtsarakstu nodaļu par tās kompetencē esošajiem jautājumiem;
- nodrošināt Dzīvesvietas deklarēšanas likuma prasības attiecībā uz pārvaldes teritorijā dzīvesvietu deklarējošiem iedzīvotājiem;
- izskatīt iesniegumus un izsniegt tirdzniecības atļaujas savas darbības teritorijā atbilstoši pašvaldības kompetencei;
- veikt pārvaldes finanšu un valdījumā nodotās mantas pārvaldīšanu;
- organizēt pašvaldības ceļu un ielu apsaimniekošanu un uzturēšanu pagasta teritorijas robežās;
- organizēt pašvaldības civilās aizsardzības plāna ieviešanu pārvaldes teritorijā esošās iestādēs;
- veikt citus uzdevumus atbilstoši pārvaldes kompetencei, pašvaldības domes lēmumiem, pašvaldības domes priekšsēdētāja vai viņa vietnieku, pašvaldības izpilddirektora un viņa vietnieku rīkojumiem.