Šajā nedēļas nogalē, 18. augustā, Latvijas autokrosa čempionāta un kausa, kā arī Igaunijas autokrosa čempionāta piektais sacensību posms, kurā pulcēsies 117 dalībnieki 12 ieskaites klasēs. Sacensības Smiltenē ir pirmspēdējā sacīkste šī gada Latvijas čempionāta kalendārā. Tepera autotrase ir pazīstama kā plaša ar skaistu reljefu un vienmēr piepildītām skatītāju zonām, priecējot sportistus ar skaļām ovācijām.
Vairis Tralla, Smiltenes posma rīkotājs:
“Strauji esam pietuvojušies autokrosam Smiltenē, ik gadu augustā pulcējamies uz šiem svētkiem Tepera autotrasē. Šis gads ir jubilejas gads, Teperī autosports norisinās jau 30 gadus, tāpēc kuplais dalībnieku skaits iepriecina. Vēl notiek sagatavošanās darbi, bet viena inovācija jau ir notikusi – drošības apsvērumu dēļ ir pagarināts džokera aplis, tas gan neattiecas uz Mini bagiju braucējiem, viņiem ir pašiem savs džokeris, bet pārējie varēs to izmēģināt un sniegt savas atsauksmes pēc posma.”
“Gribētos mazliet izcelt GAZ klases, pie mums viņi vienmēr ir kuplā skaitā, par to ir patiess prieks, cīņas ir ne mazāk spraigas kā citās klasēs. Arī šo spēkratu kustības virzītājs ir bijis atklāts, ka pie mums dodas startēt pat tie, kuri sezonas laikā nekur citur nav braukuši, tā ir vieglākā Igaunijas čempionātā, ātra, gluda un patīkama braucējiem!”
“Sportistiem gribētu novēlēt pavisam īsi – lai visi sasniedz finiša karogu pašu spēkiem!”
Smiltenes trasi iecienījuši leģendāro GAZ spēkratu piloti. Teperī nereti uz starta redzami tādi braucēji, kuri citos posmos Igaunijā vai Latvijā nestartē. Dalību B6000 klasē pieteikuši deviņi sportisti, D12 klasē astoņi, bet D13 klasē septiņi. Viena no labāk zināmajām komandām ir “Team Allaži”, kuras sastāvā ir Ainārs un Dinārs Ramati, kā arī Andris Ribaks.
B6000 klasē labi zināmie brāļi Ramati gatavi spraigām un interesantām cīņām šajā nedēļas nogalē. Ainārs Ramats, B6000 klases pilots:
Nezinu kā citiem, bet man patīk, ja trases segums un konfigurācija atbilst mūsu tehnikai, kārtīga autokrosa trase. Domāju tapēc Teperi ir iecienījuši igauņu autosportisti, arī tas, ka igauņiem šī trase ir vistuvākā aiz robežas. Ja par sacīksti, tad sagaidu spraigas cīņas ar panākumiem!”
Dinārs Ramats, B6000 klases pilots:
“Smiltenes autotrase ir ļoti iecienīta igauņu un latviešu pilotu vidū, jo vienkārši tā patīk, kā arī igauņiem ģeogrāfiski labā vietā, jo vairums no igauņiem dzīvo netālu no robežas. Personīgi pašam patīk, jo zinām katru līkumu un bedri, protams, atkarīgs no laikapstākļiem, cik tā būs smaga vai viegla, bet tā ir visur. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka tā ir ļoti apmeklēta no skatītāju puses, braucot starta/finiša taisnē var ļoti labi redzēt fanu ovācijas un tas dod papildus motivāciju skaisti “iegriezt” pirmajā līkumā,” atklāts ir Dinārs.
“Abi ar brāli sagaidām cīņu ar igauni Otu Kevai, jo šogad ir liela motivācija viņu apdzīt, bet ir jāsaliekas visiem faktoriem mums par labu, kā arī gudri taktiski jānobrauc. Principā man ir vienalga vai uzvar brālis, vai es, galvenais igauni atstāt aiz muguras. Protams, vēl ir virkne igauņu sportisti, kuri ir tik pat ātri kā mēs, bet ar viņiem vajadzētu tikt galā.”
Andris Ribaks, D13 klases pilots:
“Kā igauņiem, tā arī latviešiem vairāk patīk braukt pa autokrosa tipa trasēm, tam arī šīs automašīnas ir paredzētas, tāpēc arī vairāk dalībnieku ir tieši Smiltenē, arī pašam šī trase patīk tieši šī iemesla dēļ. Pēdējos gados Igaunijā pārsvarā braucam pa rallijkrosa trasēm, šis faktors arī nosaka skaitu klasēs uz starta. Šobrīd jāatzīst, ka vēl strādājam pie tā, lai tiktu uz starta, jo jāpagūst salikt dzinējs, bet esot tur, sagaidu spraigas cīņas ar konkurentiem.”
Autokrosa sacensību dalībnieku saraksts pieejams ŠEIT. Kopvērtējums pēc aizvadītiem četriem posmiem pa klasēm pieejams ŠEIT.
Autokrosa skatītājus priecēs ne tikai ierastās bagiju klases: XTM Mini bagiji, Mini bagiji 160cm3, Junior Xtreme bagiji, Xtreme bagiji un B1600 bagiji, bet arī leģendāri GAZ spēkrati B6000, D12 un D13. Spraigas cīņas sagaidāmas arī salonautomašīnu klasēs: 1600, 2000 Super, VAZ klasika, kā arī Open. Ieejas biļetes būs pieejamas norises vietā sacensību dienās, biļetes cena 10 EUR. Skolēniem un pensionāriem 5 EUR, stāvvieta automašīnai autotrases teritorijā 10 EUR.
Sacensību programma:
17. augusts
Pulksten 18.00 / Brīvie treniņi, visas klases.
Pulksten 19.50 / 1. kvalifikācija klasēm B6000, D12, D13.
18. augusts
Pulksten 08.00 / 1. kvalifikācija klasēm B1600, Mini bagiji, Junior Xtreme, Xtreme, Open, 1600, VAZ klasika, 2000 Super.
Pulksten 10.10 / Sacensību atklāšana, dalībnieku parāde
Pulksten 10.30 / 2. kvalifikācija
Pulksten 12.30 / Pusdienu pārtraukums ~50min
Pulksten 13.20 / 3. kvalifikācija
Pulksten 15.20 / Pārtraukums ~40min
Pulksten 16.00 / B fināli un A fināli
Pulksten 19.30 / Apbalvošana
Video atskatus no 2023. gada sacensību posma sporta kompleksā “Teperis” iespējams apskatīt ŠEIT un ŠEIT.
Latvijas autokrosa čempionāta un kausa lielais sezonas noslēgums leģendārajā Mūsas trasē, Bauskā norisināsies 1. septembrī, kur noskaidrosim čempionus un labākos braucējus šajā sezonā.
Jaunumiem seko līdzi oficiālajā mājaslapā www.axlatvia.lv. Informāciju meklē arī sociālajos tīklos Facebook.com/ @axlatvia.lv un Instagram.com / @axlatvia.lv. Čempionātu atbalsta: Steel Tech, XTM Bygg, 3A serviss, Valtek, MB holding, Amserv, Dynamit, BioVide, Binders, DG Constructions, Radio SWH, FreshOne.
Sagatavoja: Zane Lielkāja-Gerika, AX Latvia