Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra (JSPA) aicināja organizāciju pārstāvjus pieteikties mācībām “Iekļaujošu projektu darbnīca”, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, piekļuvi, iekļaušanu un taisnīgumu jaunatnes jomas projektos. Mācības norisinājās no 13. līdz 15. augustam klātienē – Rīgā, kā arī 5. augustā tiešsaistē. No Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas projektu darbnīcās piedalījās skolniece Ance Ābolkalne kopā ar skolotāju Sarmīti Apini.
Šo dienu laikā mācību dalībnieki iepazinās ar ES programmām un to prioritātēm, izzināja iekļaujošu projektu būtību un nozīmīgumu, ieguva zināšanas par mērķgrupām un metodēm iekļaujošu projektu veidošanai, rosinot jauniešus ar ierobežotām iespējām iesaisti ES jaunatnes jomas projektos.
Projektu darbnīcā tika apskatīti jauniešu apmaiņas, solidaritātes un līdzdalības projekti, notika dažādas izglītojošas aktivitātes, kas veicināja izpratni par neformālās mācīšanās būtību un projektu realizēšanas galvenajiem aspektiem.
Darbnīcas vadīja neformālās mācīšanās treneres Brigita un Lība, kuras akcentēja Eiropas vērtības: solidaritāti un iekļaušanu, demokrātiju, aktīvu līdzdalību, līdztiesību, brīvību, tiesiskumu, cilvēktiesības un cieņu pret dažādību.
Pedagoģija un personības veidošanās ir cieši saistītas jomas, kas ietekmē cilvēka attīstību un dzīves kvalitāti. Katrs pedagogs, saprotot un ievērojot iepriekš minētos aspektus, var radīt stimulējošu un atbalstošu mācību vidi, kas veicina ne tikai skolēnu intelektuālo attīstību, bet arī viņu personības izaugsmi.
Lai jums katram un mums visiem kopā – gan formālās, gan neformālās izglītības līmenī izdodas nodrošināt katra skolēna/jaunieša izaugsmi saskaņā ar viņa īpašajām vajadzībām!
Sagatavoja: Sarmīte Apine, skolotāja