Pateicoties sabiedrības lielajai atsaucībai, arī šogad zīmola “Head&Shoulders” rīkotās kampaņas “Apturēsim mobingu skolās!” ziedojums sasniedz vairāk kā 62 000 skolēnu visā Latvijā, tajā skaitā arī Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas audzēkņus. Turklāt bērni un jaunieši kampaņas laikā paši radījuši idejas, kā novērst fizisko un emocionālo vardarbību skolās.
Par ziedojuma kampaņā iegūtajiem līdzekļiem sociālais uzņēmums “Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centrs” 125 klašu audzinātājiem dažādās Latvijas skolas nogādā speciāli veidotus grāmatu komplektus, kas attīsta un pilnveido skolēnu sociāli emocionālās prasmes un tādējādi palīdz novērst mobingu. Tāpat par kampaņā iegūtajiem līdzekļiem “Esi/ centrs” novadījis mācību kursu 15 klašu audzinātājiem, kur viņi apguva emocionālās inteliģences trenera prasmes un tehnikas, ko pielietot dažādās situācijās skolas vidē. Apmācībās piedalījās arī Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas 6. klases audzinātāja Ilze Celenberga.
Izglītojošo materiālu komplekts, kas tiek nogādāts skolām, sastāv no sešām grāmatām, kur apkopotas pedagogu un psihologu metodes kā spēles emocionālās inteliģences attīstībai. Tās palīdz skolēniem un arī pašiem skolotājiem pilnveidot komunikācijas prasmes, mērķtiecību, emociju, jūtu izpausmes un nostiprina to pašregulāciju. Grāmatas ir lielisks un praktisks instruments pedagogiem, risinot dažādās mobinga situācijas skolās.
Savukārt “Esi/ centrs” rīkotajās mācībās klašu audzinātāji modelēja visdažādākās mobinga situācijas un praktizēja, kā reāli strādā grāmatu komplektos iekļautās spēles un metodes. Apmācītie treneri – pedagogi turpmāk vadīs nodarbības klasēm savās un citās mācību iestādēs, kā arī šo 15 klašu audzinātāju vadībā skolēni jau ir izstrādājuši risinājumus, kā novērst mobingu klasē un skolā kopumā. SOS telefonu numuri un mobilās aplikācijas, kur vērsties mobinga situācijās, dusmu izlādes istaba, komandu un lomu spēles – empātijas eksperimenti, vairāk kopīgu klases pasākumu, emociju kartes, uzvedības paškontroles siena, pārgājiens “Kilometrs pret mobingu”, vairāk sarunu par dzīvi – šīs ir tikai dažas no skolēnu idejām, kuras viņi saredz kā risinājumu un vēlētos ievest savās skolās.
Kampaņu ar tēmturi #PlecuPiePleca no 13. augusta līdz 23. septembrim organizēja zīmols “Head&Shoulders” sadarbībā ar sociālo uzņēmumu “Esi/ centrs”. Kampaņas laikā katra nopirktā “Head&Shoulders” produkcijas pudele nozīmēja ziedojumu viena skolēna sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanai.
Uzsākot šī gada kampaņu “Apturēsim mobingu skolās!”, “Esi/ centrs” veica vecāku un pašu skolēnu aptauju, kas atklāja, ka emocionālā un fiziskā vardarbība skolās vai saskare ar to internetā raisa dusmas un bezspēcības sajūtu, arī nomāktību, sāpes, asaras, bailes un pat domas par pašnāvību. Nereti tas ir iemesls mainīt skolu vai pāriet uz tālmācību.
Iemesli mobingam pret vienaudzi var būt visdažādākie – sākot no nepietiekamas higiēnas, tostarp blaugznām (starptautisku pētījumu dati pat liecina, ka tā ir problēma katram trešajam jaunietim skolā) līdz bērna citādajai uzvedībai, no citiem atšķirīgām interesēm vai izskatam.
Vairāk par “Esi/centrs” darbu iespējams uzzināt tīmekļa vietnē.
Sagatavoja: Līga Ivanova, Kampaņas koordinatore