Launkalnes sākumskolas skolotājas Inguna Baumane, Signe Baltere un Elga Krilova dalās ar esošās situācijas pieredzi attālinātajā mācību procesā, uzsverot gan pozitīvās, gan negatīvās iezīmes:
Pozitīvi:
- Izglītojamajiem iespējams piedāvāt interesantus projektus dažādos mācību priekšmetos;
- Šis laiks ir motivējis daudz vairāk iejusties “bērna ādā” un izprast viņa vajadzības;
- Pašiem skolotājiem ir radusies iespēja pilnveidoties un atrast daudz jaunas un aizraujošas idejas un resursus;
- Individuāla pieeja katra bērna situācijai – sirsnīgāka komunikācija ar pašu bērnu un vecākiem;
- Daudz lielāka nozīme un uzsvars mājas mācībās ir radošo spēju pilnveidošanai bērniem, jo pati vide, jau katram ir unikāla un ne tik vienveidīga kā mācību iestādē;
- Visām iesaistītajām pusēm ir interesanti gan skolēni, gan skolotāji labāk apgūst viedierīces;
- Veicina skolēnu patstāvību;
- Mācību procesā ir iesaistīti paši tuvākie- ģimene, kas atsvaidzina zināšanas arī vecākiem;
- Var plānot savu laiku pats;
- Daudz gatavojos stundām, lai skolēniem piedāvātu to labāko gan stundas plānojumu, gan mājas darbus.
- Ļoti interesantas mācību stundas “Tava klase” raidījumos;
Negatīvais:
- Ne visi vecāki un bērni uztver mācību priekšmetu par svarīgu un nozīmīgu;
- Digitalizācija un pirmsskolas vecuma bērni ļoti grūti sasaucas lauku skoliņās – mācībām nepieciešamie materiāli un to sagatavošana paliek uz vecāku pleciem;
- Skolai nav iegādāts pakalpojums – uzdevumi.lv, kas varētu dažādot uzdevumu veikšanu.
- Nekvalitatīvas viedierīces, pārsvarā tie ir telefoni;
- Sākumskolas skolēniem ir grūti būt patstāvīgiem;
- Nav izstrādāts dienas plāns un režīms;
- Skolotājai visu laiku ir jābūt pieejamai;
- Grūti novērtēt skolēnu atbilstoši viņa spējām;
- Mācību process nav pilnvērtīgs; grūtāk skolotājiem izskaidrot jauno vielu;
- Jādarbojas divās frontēs vienlaikus – jāuzmundrina skolēni un vecāki;
- Bērniem pietrūkst savi klases biedri un draugi!